Monday, December 15, 2008

TURKISH SURVIVAL DICTIONARY 1

TANIMADIĞINIZ BİRİYLE NASIL ANLAŞIRSINIZ

HOW TO DEAL WITH UNKNOWN PEOPLE

TURKISH ENGLISH

-Merhaba -Hello

-Nasılsınız? -How are you?

-İyiyim, teşekkürler -I´m fine, thanks

-Sizin adınız nedir? -What´s your name?

-Benim adım…. –My name´is….

-Siz bana yardım edebilirmisiniz? -Can you help me?

-Evet, zevkle. –Yes, it´s my pleasure

-Hayır, üzgünüm. Bilmiyorum. –No, I´m sorry, I don´t know

-Hayır, yapamam. –No, I can´t do it

-Sen onu bana ödünç verebilirmisin? -Can you lend it to me?

-Bana eşlik edermisiniz, lütfen? -Would you mind coming along with me, please?

-Saat kaç? -What time is it?

-Akşam/Öğlen yemeğine nekadar var? -How long for lunch/ dinner?

-Saat kaçta varırız? -What time do we arrive?

-Biraz -A little

-Size teşekkür ederim -Thank you

-Birşey dağil -You´re welcome

-Üzgünüm -I´m sorry

-Güle güle -Bye

No comments: